Elektrický skúter ponúka hneď niekoľko úplne zásadných výhod. Ako hlavné sú spravidla uvádzané ekonomická a ekologická prevádzka. Nezriedka sa však zabúda aj na ďalšie celkom podstatné výhody, ako je vysoká spoľahlivosť, ľahká údržba a v neposlednom rade aj rozumné obstarávacie náklady. A k tomu potom môžeme pripočítať ďalšie výhody, ktoré sú rovnaké ako u klasických skútrov. Napríklad dopravná zápcha pre skúter spravidla neznamená problém, rovnako ľahko skúter prakticky kdekoľvek zaparkujete.
To všetko a možno ešte trochu viac prináša elektroskúter HECHT CITIS .
HECHT CITIS na prvý pohľad zaujme svojím retro vzhľadom. Vybavený je samozrejme všetkým, čo je potrebné pre prevádzku na pozemných komunikáciách. Na vrchnej strane svetlometu dominuje prehľadný digitálny tachometer, na ktorom sa zobrazujú prehľadne všetky potrebné informácie ako rýchlosť, prejdené kilometre, kontrolky svetiel alebo stav nabitia akumulátora.
Všetky ovládacie prvky sú umiestnené priamo na riadidlách, dostupné sú palcom, bez toho, aby obsluha musela riadidlá pustiť. Na ľavom madle je to štandardne ovládanie svetiel, smerových svetiel a klaksónu, na pravom madle sú to potom funkcie, ktoré už u skútrov nebývajú tak bežné. Napríklad je to prepínač obmedzovača rýchlosti . Tým je možné nastaviť maximálnu rýchlosť na 25 alebo 45 km/h. Pre mnohých bude prekvapením, že tu nájde aj tlačidlo, ktorým je možné aktivovať spiatočku . So skútrom sa potom ľahko manipuluje, ak napríklad potrebujete vycúvať z brán do kopca pod.
Spínacia skrinka je umiestnená napravo pod riadidlami. Zámok je opatrený kovovou klapkou, ktorá zabráni, aby niekto mohol zámok poškodiť. Bez originálneho kľúča totiž zámok nemožno otvoriť. Zámok však neslúži len ako spínacia skrinka, otočením kľúča doľava zároveň odomknete úložný priestor pod sedadlom . Samozrejmosťou je aj možnosť uzamknutia riadenia - riadidiel.
Pod riadidlami v priestore na nohy je praktický háčik na batožinu a malý priestor so zámkom na uloženie drobností. Neprehliadnuteľné je veľké a pohodlné sedadlo. Vpredu pod sedlom je konektor pre pripojenie nabíjačky, po stranách sú potom vyklápacie stúpačky pre spolujazdca.
S ohľadom na to, že skúter je napájaný z akumulátorov, prejaví sa každá úspora energie na dojazde stroja. Preto sú smerové svetlá a koncové brzdové svetlo osadené modernými úspornými LED .
Skúter je napájaný zo sady bezúdržbových, olovených - gélových akumulátorov, ktorých celkové napätie je 72 V a kapacita 20 Ah. To v spojení s 3000 W elektromotorom vystačí pre maximálny dojazd na jedno nabitie až 60 km. Skutočný dojazd potom samozrejme závisí na štýle jazdy, a samozrejme aj na teréne. Maximálne zaťaženie stroja je 150 kg. Celková hmotnosť skútra vrátane akumulátorov je 130 kg (samotné akumulátory vážia 42 kg).
Elektromotor je úplne ukrytý v disku zadného kolesa. Predná i zadná brzda je kotúčová. P>
Maximálna rýchlosť je obmedzená na 45 km/h tak, aby stroj spĺňal požiadavky na prevádzku s vodičským oprávnením skupiny AM, ktoré je možné získať už od 15 rokov.