Od svojho prvého uvedenia na trh v roku 2007 je Zesty navrhnutý ako all-mountain bicykel stvorený pre zábavu na singletrailoch, prekonávanie náročných prekážok, rýchle zdolávanie kopcov a vzrušujúce skoky pri ešte rýchlejších zjazdoch. Nie je nutné byť vždy prvý, stačí nasadnúť na nový Zesty CF a zistíte, že môžete byť lepší ako kedykoľvek predtým.
Lapierre Zesty CF. Čistokrvný all-mountain bicykel
All-mountain bicykle svojimi vlastnosťami spadajú medzi XC maratónske a Enduro bicykle. Musia byť ľahké, čo najbližšie jazdným kvalitám XC maratónskych bicyklov, a zároveň musia mať rýchle zjazdové vlastnosti ako enduro stroje.
Zdvih 150/150 mm je viac než postačujúci a naprieč všetkými generáciami sa menil minimálne. Avšak kinematika a najmä geometria sa v novej generácii prispôsobili súčasným požiadavkám na horské bicykle a evolúcii all-mountain bicyklov: za každých okolností zlepšiť jazdu po rovine a do kopca, pričom si zachovávajú čo najlepšie zjazdové vlastnosti. Lapierre sa preto rozhodol zachovať koncept pôvodného modelu Zesty, no úplne prepracovať rám tak, aby bol v súlade s dobou. Celý vývoj nového bicykla bol založený na novej kinematike, okolo ktorej sa projekt nového Zesty točil.
Odpruženie v srdci projektu Zesty CF
Štvor-čapové odpruženie je ideálne pre all-mountain bicykle, preto ho Lapierre využil aj u Zesty CF. Lapierre sa pokúsil nájsť nový spôsob, ako vylepšiť kinematiku na oboch stranách extrému – tak, aby bolo odpruženie citlivejšie na začiatku zdvihu a progresívnejšie na jeho konci. Tým sa zabraňuje príliš rýchlemu dosiahnutiu konca zdvihu, čo znižuje zbytočné nárazy a nepohodlie pri jazde v náročnom teréne. Nový rám bol navrhnutý tak, aby poskytol dostatok priestoru pre väčší vzduchový tlmič s najnovšími technológiami, ako je špičkový RockShox's Flight Attendant System (u modelu Zesty 10.9), ktorý pomocou senzorov na bicykli vyhodnocuje terén a štýl jazdy a automaticky prispôsobuje nastavenie odpruženia pre maximálnu efektivitu, výkon a pohodlie.
All-mountain geometria
Nový Zesty CF je navrhnutý tak, aby jazdcovi poskytol čo najväčšiu sebadôveru a umožnil mu relaxovať aj v technicky náročných podmienkach a pri vysokej rýchlosti. Geometria presunula ťažisko dozadu a vyvážila stred bicykla. To zlepšilo efektivitu šliapania na zvlnených úsekoch a znížilo riziko preklopenia na strmých svahoch. Technológia FlipChip umožňuje zvýšiť odozvu zadnej časti bicykla, napríklad zmenou na 27,5" zadné koleso, bez straty výhod geometrie.
Špecifikácia geometrie Zesty CF:
Oveľa strmší uhol sedlovky (+3,7°), skrátená horná trubka (od 5 mm po 49 mm podľa veľkosti S až XL) a dlhší reach (+20 mm pri všetkých veľkostiach).
Krátka zadná stavba 432 mm (430 mm pre 27,5").
Dlhší rázvor kolies (+30 mm).
Vyššia hlavová trubka.
Technológia FlipChip umožňuje použitie Mullet setupu alebo 29" kolies.
Tuhosť pod kontrolou
Aby Zesty CF obstál v all-mountain segmente, zvýšila sa jeho tuhosť pre lepšiu presnosť a cit pri zjazdoch, pričom sa zachovala ľahkosť a zlepšil sa výkon pri šliapaní. Tento cieľ sa podarilo dosiahnuť prémiovou UD SLI karbónovou konštrukciou rámu (modely 8.9 až 10.9).
Karbónová konštrukcia
Karbónový rám Zesty CF 2025 využíva tri typy karbónových vlákien: T800, M40J a T700. Využitie unikátnych PU a PP trnov umožnilo optimálne rozloženie viac ako 500 vrstiev karbónu. Výsledkom je vysoký výkon, presnosť a dokonalá tuhosť. Holý rám váži len 2,5 kg.
Project Gravity Logic
Lapierre zachoval a vylepšil Tool Box – úložný priestor na spodnej rámovej trubke, ktorý eliminuje dopad váhy nástroja na jazdný dojem a chráni rám pred poškodením.
Modelová rada Zesty CF 2025
Zesty CF 2025 ponúka 5 úrovní výbavy s dôrazom na vysokú kvalitu a rýchlu odozvu v náročných podmienkach:
Zdvih 150 mm (predný/zadný).
Vidlica 36 mm.
Rôzne veľkosti kolies (2,50 predné / 2,40 zadné).
Štvorpiestové brzdy s 203/180 mm kotúčmi.
Prevodník 32 T.
Rok: 2025
Rám: Zesty Full Carbon 150mm travel (29''), pressfit, boost, metric, Thru axle
Materiál: Carbon
Vidlica: FOX 36 Float P-Se Fit 4 3-pos 150mm
Zdvih predný: 150 mm
Tlmič: FOX Float X, P-Se, 2-pos, Trunnion 205*60mm
Zdvih zadný: 150 mm
Hlavové zloženie: Acros Integrated ZS56/ZS56 Block Lock
Prehadzovačka: Shimano Deore XT 12s Shadow +
Počet rýchlostí: 1x12
Kazeta: Shimano Deore 10-51T 12s
Reťaz: Shimano Deore 12s
Kľuky: Shimano MT612 32T 165mm (S), 170mm (M,L), 175mm (XL)
Stredové zloženie: Shimano MT800 Press Fit
Brzdy: Shimano Deore 203/180
Vypletené kolesá: Shimano MT400 hubs / Rodi Tryp30 alloy rims / Shimano MT400 hubs / Rodi Tryp30 alloy rims
Plášť predný: Maxxis ASSEGAI 3C MAXXGRIP/NEXO+/TR 29X2.50 WT / Maxxis DISSECTOR 3C MAXXTERRA/NEXO+/TR 29X2.40 WT
Plášť zadný: Maxxis ASSEGAI 3C MAXXGRIP/NEXO+/TR 29X2.50 WT / Maxxis DISSECTOR 3C MAXXTERRA/NEXO+/TR 29X2.40 WT
Sedlovka: Lapierre dropper, Ø: 31.6mm, travel 100mm (S), 150mm (M,L), 170mm (XL)
Sedlo: Prologo Scratch M5 PAS
Predstavec: Lapierre Thirty One alloy, 0°, Ø: 31.8mm, L: 35mm (S), 45mm (M,L,XL)
Riadidlá: Lapierre Thirty One 6061DB, Width: 780mm, Rise: 30mm, Ø: 31.8mm
Gripy: Lapierre grips anodized, S/M: small diameter, L/XL: large diameter
Pedále: XLC by VP VPE-527
Farba: Béžová
5199 €